رنگ های سازگار با رزین اپوکسی کدامند؟

Resin Pigment Poweders


رنگهای سازگار با رزین اپوکسی دارای چند فاکتور مهم هستند:
۱- رنگهای اپوکسی باید دارای رنگدانه های متراکمی باشد تا نسبت اختلاط رزین و هاردنر کمتر تغییر کند.
اگر در ترکیب رزین و هاردنر رنگ اضافه شود ، نسبت اختلاط این دو ماده شیمیایی تغییر می کند ، که می تواند منجر به بروز مشکلات پیش بینی نشده شود.
.مقدار مجاز افزودن رنگ به رزین اپوکسی ۱ تا ۵ درصد است . پس تراکم رنگدانه باید در حدی باشد که با کمترین مقدار بتواند رزین اپوکسی را رنگی کند.

۲-رنگهایی که در رزین اپوکسی استفاده می شوند، نباید حاوی آب باشند ، زیرا وجود آب در رزین اپوکسی می تواند تأثیر منفی در نسبت اختلاط رزین و هاردنر داشته باشد . و ناسازگاری آب باعث لکه و سوراخ در پروژه های رزینی می شود.
۳-رنگهای جوهری پایه حلال باید از الکل ایزوپروپیل با درجه خلوص بالا یا حلالهای فرار و غیر سمی ساخته شده باشد . (استفاده از الکل صنعتی در محصولات هنری ممنوع است).
هنگام انتخاب رنگ ، از کیفیت برند محصول مطمئن شوید.

اگر قطعه ای با رزین اپوکسی شفاف و بیرنگ بسازید به دلیل تأثیر اشعه ماورا ی بنفش ، به مرور زمان زرد می شود. و همینطور در صورت استفاده از رنگهای بی کیفیت و درجه ۲ پروژه شما پس از مدتی تغییر رنگ داده و کمرنگ شدن آن به وضوح قابل مشاهده است.
رنگهای فروشگاه پرن اپوکسی همگی تست شده و۴ سال است که مورد تایید هنرمندان و مدرسان هنر رزین است.
کلیه متریال با برند پپوکسی PEPOXY ساخت کشور تایوان و تحت لیسانس ترکیه هستند ، که توسط شرکت بسپارفام آتیه تهیه و توزیع شده است.

نحوه رنگ آمیزی رزین اپوکسی چگونه است ؟

آموزش رنگ آمیزی رزین اپوکسی
هنگام کار با اپوکسی ، زمان از اهمیت زیادی برخوردار است ، زیرا رزین پس از اختلاط با هاردنر در هنگام کار خیلی سریع واکنش نشان می دهد و پروسه سخت شدن آغاز می شود.
بنابراین ، شما باید تمام مواد مورد نیاز را آماده روی میز کار خود داشته باشید.
تجهیزات ایمنی در محل کار مانند کپسول ضد حریق لازم است.
هنگام کار با رزین اپوکسی از عینک محافظ ، ماسک تنفسی و دستکش نیتریل استفاده کنید.
ابتدا رزین و هاردنر را به نسبت اختلاط صحیح که در دیتاشیت محصول توصیه شده مخلوط کنید.
هنگامی که این دو جز را با دقت مخلوط کردید ، وقت آن است که رنگ را اضافه کنید. مقدار کمی از رنگ مایع یا پودر را به مخلوط اضافه کنید و خوب هم بزنید. این روند را تکرار کنید تا زمانی که به تناژ دلخواه برسید.
به عنوان یک اصل اساسی می توانید بخاطر بسپارید: برای اینکه رنگ در رزین تأثیر منفی نداشته باشد و باعث سخت شدن زود هنگام نشود ، نسبت رنگ نباید بیشتر از 5٪ باشد.

رنگهای خمیری
رنگهای جوهری ترنسپرنت
رنگهای فلورسنت
رنگهای فسفرسنت
رنگهای صدفی مایع
رنگهای جوهری پوششی
رنگهای پاستلی رزی بلست
رنگهای پودری صدفی
همه این رنگها به طور خاص برای استفاده با رزین اپوکسی تولید شده اند. ما قبلاً در مورد مزایای آنها و با کیفیت ترین برند موجود در بازار ، pepoxy ، با جزئیات توضیح دادیم.
قبل از خرید،خصوصیات هر محصول را بخوانید در صورت داشتن هرگونه ابهام با کارشناسان در پشتیبانی در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.