هنر رزین چیست؟

هنر رزین چیست

هنر رزین چیست؟

این هنر که به تازگی طرفداران بسیاری در دنیا پیدا کرده نوعی حرفه  است برگرفته از دانش شیمی (پلیمر) – دانش رنگ شناسی و همینطور هنرهای تجسمی.

توضیح کلی هنر رزین:

در کل در این هنر رزین اپوکسی (یک نوع رزین شیمیایی دو جزئی) پایه اصلی کار می باشد که در حالت عادی بصورت مایع است و پس 

از اعمال به یک جسم مانند شیشه ای تبدیل می شود.

از آنجا که این ماده (رزین اپوکسی) در صورت استاندارد بودن بصورت بی رنگ و شفاف است هنرمند رزین کار می بایست قبل از اعمال رزین آن را به رنگ دلخواه خود درآورد.

برای این منظور میتواند از طیف وسیعی از رنگهای مخصوص رزین استفاده کند که در انواع مختلف با خواص متفاوت و تنوع بسیار زیاد بهره گیرد.

همچنین تلفیق اجسام مختلف با رزین اپوکسی یکی از کارهای بسیار پرطرفدار در هنر رزین می باشد.

این هنر در سال ۲۰۱۵-۲۰۱۶ میلادی توسط شخصی در ایتالیا با تولید یک عدد گردنبند تلفیقی چوب و رزین ابداع شد و بعد تر به صورت ساخت یک میز آبی رنگ چوب و رزین تکامل یافت.

 

همچنین بخوانید: مهمترین اصل هنر رزین

 

رشته های مختلف هنر رزین:

چوب و رزین

رزین مینیاتوری

فلوید آرت

رشته های اصلی این هنر هستند و بعضا با ترکیب این ۳ شاخه اصلی سبکها و شاخه های مختلفی بوجود می آیند که برخی از آنها که پتانسیل بالاتری داشته باشند میتوانند تبدیل به رشته ای هنری شوند 

برای مثال سبک هنری ساخت ظروف رزینی با تکنیک های مختلفی همچون تکنیک عقیق – بافت مرجانی – گره ای و … از زیر مجموعه های شاخه فلوید آرت هستند که طرفداران بسیاری پیدا کرده اند.

 

برای دیدن قیمت انواع رزین اپوکسی کلیک کنید

چوب و رزین در هنر رزین :

در شاخه چوب و رزین هنرمند میتواند به ساخت میز  – ساعت – تابلو – زیور آلات – مجسمه – لوستر – آباژور و … مشغول شود که هر کدام برای خود دنیایی بزرگ دارند.

رزین مینیاتوری در هنر رزین :

در بخش مینیاتوری هنرمند میتواند قطعات رزینی کوچک مانند زیور آلات مختلف بسازد.

فلوید آرت (به معنای جاری شدن) در هنر رزین :

ساخت تابلو – میز – ساعت و … توسط تکنیکهای رنگ و رزین مثل تکنیک سلولی – دریا – ابر و باد – انواع بافت و … جزو این شاخه قرار میگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.