خرید گل خشک

گل خشک کوکب بنفش وسفید

 

چه چیزهایی را می توان با رزین اپوکسی ترکیب کرد؟

رزین های اپوکسی استاندارد (با خلوص بالا) قابلیت ترکیب شدن با بسیاری از اجسامی که در اطراف خود میبینیم را دارند که یکی از بهترین و زیباترین و در دسترس ترین آنها که تنوع بالایی نیز دارد انواع گل و گیاههای خشک شده است.

درواقع منظور گیاهان خشک شده در شرایط استاندارد و بدست افراد متخصص است؛ چرا که اگر شخصی که دانش خشک کردن گل و گیاهان مختلف را ندارد دست به این کار بزند قطعا گیاهان او بعد از خشک شدن دچار تغییر رنگ شدید و چروک خوردن و پر پر شدن میشوند. پس داشتن تخصص و ابزار در این مسیر بسیار مهم است.

برای خشک کردن گل چه باید کرد؟

بهترین روش برای خشک کردن گل استفاده از سیلکا ژل می باشد. سیلیکا ژل برخلاف اسمش بک نوع پودر است که خاصیت جذب رطوبت بسیار بالایی دارد و لذا در ساخت یخچال (رطوبت گیر یخچال) و در صنعت بسته بندی محصولات حساس به رطوبت مانند داروها و … مورد استفاده قرار میگیرد.

برای خرید سیلیکا ژل اینجا کلیک کنید

میتوان از این پودر به عنوان جاذب رطوبت گل و گیاه تازه نیز استفاده کرد و به این صورت گلهای تازه را با کیفیت بالا خشک نمود و در رزین استفاده کرد.

باید توجه داشته باشید که همه گلها قابلیت خشک شدن با سیلیکاژل را ندارند و این موضوع با آزمون و خطا توسط کاربر مشخص می شد.

روش دوم برای خشک کردن گل استفاده از نمک بجای سیلیکاژل می باشد که مراحل کار خیلی تفاوتی ندارد اما با نمک مدت زمان بیشتری نباز دارید تا به نتیجه مطلوب برسید.

خشک کردن گل با دستگاه:

خشک کردن گل با دستگاههای میوه خشک کنی نیز انجام می شود اما باد بدانید که این دستگاهها نیز برای خشک کردن تمامی گلها مناسب نیستند و صرفا برخی گل ها را می شود با آن ها خشک کرد.

در کل پروسه خشک کردن گل نیاز به صرف زمان و آزمون و خطا و همچنین صبر و حوصله دارد.

و مورد دیگر اینکه در خشک کردن گل عموما شما ۵۰٪ از گاهای تازه ای که میچینید به بهره برداری نمی رسند و در فرآیند خشک کردن گل از بین می روند پس خیلی مته به خشخاش نگذارید.

گل ها فصل دارند

همچنین موضوع مهم بعدی این است که عموم گل ها فصلهای خاص دارند و شما همیشه به آنها دسترسی ندارید. بعنوان مثال گل نرگس جزو گلهاییست که ۳ ماه در سال رویش دارد پس اگر می خواهید گل نرگس مصرفی خود را خشک کنید باید در فصل مربوطه اقدام به تهیه و خشک کردن مقدار زیادی گل نرگس کنید و در جایی تاریک نگهداری کنید که دچار رنگ پریدگی نشوند.

آیا همه گلها مناسب خشک کردن هستند؟

همه گل ها قابلیت خشک شدن ندارند (یعنی نه که خشک نشوند – خوب خشک نمیشوند) و همچنین خیلی از گلها پس از خشک شدن نیز مناسب کار در رزین نیستند.

مشکل اصلی آنجاست که گلهای خشک شده بسیاری هستند که در مجاورت رزین دچار رنگ پریدگی می شوند- تغییر رنگ می دهند یا بیرنگ می شوند- که برای ما مطلوب نیستند و این موضوع نیز باید با آزمون و خطا مشخص شود.

نکته نهایی:

بخاطر تفاوت های موجود بین گلها – حتی ممکن است یک نوع گل نرگس در یک منطقه ای با رزین مشکلی نداشته باشد اما گل نرگسی که در منطقه ای دیگر روییده در رزین بی رنگ شود و بدرد کار در رزین نخورد.

گل هایی که در فروشگاه پرن اپوکسی مشاهده می کنید اما همگی تست شده اند و می توانید با خیال راحت تهیه و از آنها استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.